مجادله یک روحانی و احسان علیخانی روی آنتن زنده بخاطر اسکار فرهادی

 

شهاب مرادی گفت: اسکار برای من ارزش ندارد، کلا هر جایزهای که آمریکاییها به ما بدهند خوشحالم نمی کند...فیلم فرهادی را هم ندیدم چون اکران نشده! احسان علیخانی گویا این حرفها را نپسندید و واکنش نشان داد...

به گزارش «24آنلاین»، در لحظاتی قبل از سال تحویل و در برنامه زنده شبکه دوی سیما که با اجرای احسان علیخانی روی آنتن میرفت؛ حجت الاسلام شهاب مرادی حاضر شده بود. علیخانی درباره افتخار کسب اسکار از او سوال پرسید که او گفت: من درباره سینما زیاد حرف دارم ولی کلا هر جایزهای که آمریکاییها به ما بدهند خوشحالم نمی کند چون آنها دشمن ما هستند.

مرادی ادامه داد: اصولا آمریکاییهایی که ما رو تحریم میکنند و تحت فشار قرار میدهند، چرا باید به ما جایزه بدهند و من از دریافت این جایزه خوشحال شوم؟ علیخانی که گویا از این پاسخ شوکه شده بود گفت: شما «جدایی نادر از سیمین» را دیدهاید؟

شهاب مرادی گفت: من نه! چون اکران نشده! در جشنواره هم نتوانستم آن را ببینم. ولی دربارهاش شنیدم که گویا درباره «دروغ» ساخته است. اما با فیلم هم کاری ندارم حرف من این است که نباید افرادی که به اسکار میروند نماینده انقلاب و نظام دانست. به نظر شما آن دختری که بدون حجاب به مراسم اسکار میرود، نماینده انقلاب اسلامی و نظام است؟ من کلا با این جوایز مشکل دارم و برای من اسکار ارزشی ندارد که حالا کسب آن افتخار باشد.

به گزارش «24»، علیخانی که گویا از این پاسخ اصلا خوشش نیامده بود گفت:« به هر حال شما برای اینکه اینکه یک ایرانی پرچم ایران را در یک کشور دیگر مثلا در آمریکا برافراشته کنه، خوشحال نمیشین؟ من به عنوان یک جوان خیلی خوشحال میشوم و باعث غرورم خواهد بود.»  شهاب مرادی تلویحا این خوشحالی را قبول کرد اما حرفی دربارهاش نزد و موضوع بحث عوض شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا